måndag 25 november 2013

Jag kandiderar till riksdagen 2014

I lördags fick jag förtroendet av nomineringsstämman för moderaterna i Västmanland att stå på tredje plats på riksdagsvalsedeln inför nästa års val. Jag är naturligtvis väldigt glad över att ha fått det förtroendet. Men jag är också väldigt ödmjuk inför de förväntningar som med rätt vilar på oss som är moderata toppkandidater från Västmanland. Som oppositionsråd och skolpolitiker i Västerås har jag till mångt och mycket koncentrerat mig på att vara synlig i Västerås. Under 2013 har jag fram tills idag gjort drygt 60 verksamhetsbesök varav många på förskolor och skolor. Som riksdagskandidat breddas mitt uppdrag. Västerås och är naturligtvis en stor och viktig del av Västmanland - men Västmanland är mycket mer än Västerås. Fram till valet kommer jag därför ägna mycket tid åt att resa i Västmanland för att besöka verksamheter (inte minst skolor), moderata medlemsmöten och naturligtvis möta väljare i länets alla kommuner. Valet handlar om hur arbetslinjen gör att jobben växer fram och hur kunskapslinjen i skolpolitiken gör att eleverna lär sig mer i skolan.

Inga kommentarer: